Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/handle/123456789/92
Title: Plan de negocios para la creación de una farmacia en el sector de la Victoria Alta de Guamaní.
Authors: Maigua Sigcha, Rommel Patricio
Bastidas Caive, Rosa Maria
Keywords: PLAN DE NEGOCIOS
ESTUDIO DE MERCADO
INVERSION
Issue Date: May-2018
Abstract: This project is aimed at making a business plan, the same one focused on setting up a pharmacy in Victoria neighborhood, which is the result of the fulfillment of the proposed objectives that contribute to the proposal for developing a company, for this, a market study must be carried out confirming the existence of a demand of pharmaceutical products in a given sector, due to there is no pharmacy in the place dedicated to the sale of medicines, income, expenses, costs, working capital that are acceptable in the market have been analyzed, the demand and the required supply, the acceptance of the company, the profitability, the investment and the location of the same one, it has been manifested with the respective analysis of the economic variables and the reception of direct users. The business plan is im portant as it allows to know the feasibility of setting up several companies with the respective studies from the technical to the economic.
Description: El presente proyecto está dirigido a realizar un plan de negocios, el mismo enfocado a la creación de una farmacia en el sector de la Victoria , el cual es el resultado del cumplimento de los objetivos planteados que contribuyen a la propuesta de desarrollar una empresa, para ello se debe realizar un estudio de mercado que confirme la existencia de una demanda de productos farmacéuticos en un sector determinado, debido a que no existe ninguna farmacia en el lugar que se dedique al expendio de medicinas, se ha analizado los ingresos, gastos, costos, capital de trabajo que sean aceptables en el mercado, la demanda y la oferta requerida , la aceptación de la empresa, la rentabilidad, la inversión y la localización de la misma, esto se ha podido manifestar con el respectivo análisis de las variables económicas y el acogimiento de los usuarios directos. El plan de negocios es importante ya que permite conocer la factibilidad de la creación de varias empresas con los respectivos estudios desde el técnico hasta el económico.
URI: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/handle/123456789/92
Appears in Collections:T Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
48.0200-BASTIDAS-CAIVE-ROSA-MARIA.pdf1,68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons