Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/handle/123456789/442
Title: 7S´s como estrategia de transformación efectiva de los procesos de la ferretería R & M.
Authors: Segura Bonilla, Estefani Mishell
Cevallos Tipan, Marjorie Carolina
Chugchilan Pallo, Gissela Esther
Keywords: LAS 7S s DE LA CALIDAD
IMPLEMENTACION DE ESTRATEGIAS
COMERCIALIZACION Y DISTRIBUCION
MEJORAMIENTO CONTINUO
PRODUCTIVIDAD Y KPI S
Issue Date: Mar-2024
Abstract: The main objective of this project is to develop an improvement plan for the R and M Hardware Store, in order to optimize the marketing and distribution of its products. This plan has allowed us to carry out an exhaustive analysis of all areas of the company, identifying various deficiencies in aspects such as safety, order and cleanliness, waste management, area signage, product organization, customer service and safety protocols in the handling of hazardous products, among other key aspects. According to the information collected through the use of the observation sheet, important results were obtained that helped to improve the commercialization, distribution and profitability of the company. For this improvement plan, the 7S s will be used, the same known as continuous improvement within any organization, the same that when applied will obtain positive results within the business. The 7S s consists of the development of its 7 pillars such as. Classify, order, clean, normalize, discipline, service and safety, in this way it is intended to design a strategic planning establishing priorities that benefit the organization. Through the implementation of the 7S s, the possibility of having correct maintenance and discipline within the work environment will be obtained. By adopting this methodology, it is anticipated to effectively address each area of improvement identified in the hardware store. The goal is to solve all deficiencies in a comprehensive manner, which will make it possible to successfully achieve the goals set by R and M, which generate positive results and drive the growth and prosperity of the company.
Description: El objetivo principal de este proyecto es desarrollar un plan de mejora para la Ferretería R y M, con el fin de optimizar la comercialización y distribución de sus productos. Este plan nos ha permitido realizar un análisis exhaustivo de todas las áreas de la empresa, identificando diversas deficiencias en aspectos como seguridad, orden y limpieza, gestión de residuos, señalización de áreas, organización de productos, atención al cliente y protocolos de seguridad en la manipulación de productos peligrosos, entre otros aspectos clave. De acuerdo con la información recolectada mediante el uso de la ficha de observación, se obtuvieron resultados importantes que ayudaran a la mejora en cuanto la comercialización, distribución y rentabilidad de la empresa. Para este plan de mejora se utilizará las 7S s la misma conocida como mejora continua dentro de cualquier organización, la misma que al aplicarse se obtendrán resultados positivos dentro del negocio. Las 7S s consiste en el desarrollo de sus 7 pilares como. Clasificar, ordenar, limpiar, normalizar, disciplinar, servicio y la seguridad, de esta manera se pretende diseñar una planificación estratégica estableciendo prioridades que beneficien a la organización. Mediante la implementación de las 7S s, se obtendrá la posibilidad de contar con un mantenimiento y disciplina correcto dentro del ambiente laboral. Al adoptar esta metodología, se prevé abordar de manera efectiva cada área de mejora identificada en la ferretería. El objetivo es resolver todas las deficiencias de manera integral, lo que permitirá alcanzar con éxito los objetivos establecidos por R y M, que generen resultados positivos e impulsen el crecimiento y la prosperidad de la empresa.
URI: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/handle/123456789/442
Appears in Collections:TS Administración

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CEVALLOS TIPAN MARJORIE CAROLINA Y CHUGCHILAN PALLO GISSELA ESTHER.pdf2,2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons