Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/handle/123456789/343
Title: Propuesta de mejora de los tiempos de respuesta en la empresa de calzado Paylesshource.
Authors: Flores Torres, Paula Katherine
Mendoza Narvaez, Gisella Germania
Keywords: PROPUESTA DE MEJORA
REQUERIMIENTOS DEL USUARIO
TIEMPOS DE RESPUESTA
TEORIA COLA DE ESPERA
Issue Date: Jul-2023
Abstract: Institutions must continually prepare themselves by adapting quickly and easily to all these changes, not only to maintain a privileged position in the market and obtain profitability, but also to maintain a competitive advantage in the market. Therefore, the purpose of this research work is to design a proposal to improve response times in the footwear company Paylesshource. By offering with it a solution to the user's requirements, as far as response times are concerned, with the generation of added value for customers, the benefit will be created for both customers and shareholders of the company. The methodology used for the development of the research is non-experimental, because the variables are not manipulated, the research is based on field research, because the information was collected from the facilities of the headquarters located in Quicentro Sur. The instruments that were applied were qualitative, the techniques used were the interview with 10 items and observation with 6 reagents, the interview was directed to the Cash Manager of the headquarters located in Quicentro Sur. Another type of research applied is bibliographic or documentary, as it will analyze proposals from various authors who emphasize the research topic, as statistical techniques for information processing Word was used to write documents in an organized and effective manner, this in order to obtain the necessary information to establish the proposal for improvement.
Description: Debido a todos los factores que inciden en los cambios del mercado, las instituciones deben prepararse continuamente adaptándose con rapidez y facilidad a todos estos cambios, no solo para mantener un lugar privilegiado dentro del mercado y obtener rentabilidad, por lo tanto, el presente trabajo de investigación tiene como fin el diseñar una propuesta de mejora de los tiempos de respuesta en la empresa de calzado Paylesshource. Ofreciendo con el mismo una solución a los requerimientos del usuario, en lo que ha tiempos de respuesta se refiere, con la generación de valor agregado para los clientes, el beneficio se creara tanto para los clientes como para los accionistas de la empresa. La metodología utilizada para el desarrollo de la investigación es de tipo no experimental, debido a que no se manipulan las variables, la investigación se fundamenta como investigación de campo, porque se levantó la información de las instalaciones de la sede ubicada en Quicentro Sur, lo instrumentos que fueron aplicados son de tipo cualitativo, las técnicas utilizadas fueron la entrevista con 10 ítems y la observación con 6 reactivos, la entrevista estuvo dirigida al Cash Manager de la sede ubicada en Quicentro Sur. Otro de los tipos de investigación aplicados es la bibliográfica o documental, ya que se analizará propuestas de varios autores que enfatizan sobre el tema de investigación, como técnicas estadísticas para el procesamiento de información se utilizó Word redactar documentos de manera organizada y con eficacia, esto con el objetivo de obtener información necesaria que permita establecer la propuesta de mejora.
URI: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/handle/123456789/343
Appears in Collections:TS Administración

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MENDOZA_NARVAEZ_GISELLA_GERMANIA.pdf548,83 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons