Abstract:
Institutions must continually prepare themselves by adapting quickly and easily to all
these changes, not only to maintain a privileged position in the market and obtain profitability,
but also to maintain a competitive advantage in the market. Therefore, the purpose of this
research work is to design a proposal to improve response times in the footwear company
Paylesshource. By offering with it a solution to the user's requirements, as far as response times
are concerned, with the generation of added value for customers, the benefit will be created for
both customers and shareholders of the company. The methodology used for the development of
the research is non-experimental, because the variables are not manipulated, the research is based
on field research, because the information was collected from the facilities of the headquarters
located in Quicentro Sur. The instruments that were applied were qualitative, the techniques used
were the interview with 10 items and observation with 6 reagents, the interview was directed to
the Cash Manager of the headquarters located in Quicentro Sur. Another type of research applied
is bibliographic or documentary, as it will analyze proposals from various authors who
emphasize the research topic, as statistical techniques for information processing Word was used
to write documents in an organized and effective manner, this in order to obtain the necessary
information to establish the proposal for improvement.
Description:
Debido a todos los factores que inciden en los cambios del mercado, las instituciones deben
prepararse continuamente adaptándose con rapidez y facilidad a todos estos cambios, no solo
para mantener un lugar privilegiado dentro del mercado y obtener rentabilidad, por lo tanto, el
presente trabajo de investigación tiene como fin el diseñar una propuesta de mejora de los
tiempos de respuesta en la empresa de calzado Paylesshource. Ofreciendo con el mismo una
solución a los requerimientos del usuario, en lo que ha tiempos de respuesta se refiere, con la
generación de valor agregado para los clientes, el beneficio se creara tanto para los clientes como
para los accionistas de la empresa. La metodología utilizada para el desarrollo de la investigación
es de tipo no experimental, debido a que no se manipulan las variables, la investigación se
fundamenta como investigación de campo, porque se levantó la información de las instalaciones
de la sede ubicada en Quicentro Sur, lo instrumentos que fueron aplicados son de tipo
cualitativo, las técnicas utilizadas fueron la entrevista con 10 ítems y la observación con 6
reactivos, la entrevista estuvo dirigida al Cash Manager de la sede ubicada en Quicentro Sur.
Otro de los tipos de investigación aplicados es la bibliográfica o documental, ya que se analizará
propuestas de varios autores que enfatizan sobre el tema de investigación, como técnicas
estadísticas para el procesamiento de información se utilizó Word redactar documentos de
manera organizada y con eficacia, esto con el objetivo de obtener información necesaria que
permita establecer la propuesta de mejora.