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Title: Desarrollo de un plan de marketing turístico para el rescate gastronómico y cultural de la comunidad San Buenaventura cantón Latacunga provincia de Cotopaxi.
Authors: Segovia Mejia, Victoria Estefania
Velasco Chancusig, Brandon Alexander
Keywords: TURISMO
PARROQUIA
PROMOCION
TRADICIONES
RELIGION
Issue Date: Jun-2022
Abstract: This project focused on the development of a tourism marketing plan for the gastronomic and cultural rescue of the community of San Buenaventura, Latacunga canton, Cotopaxi province in order to help increase tourism demand through the promotion and dissemination of the place, applying marketing since over the years it has taken a fundamental role. For this reason, the research was developed in three chapters, the first chapter refers to the legal and theoretical framework in order to establish laws and necessary terms to support the development of the Marketing plan, in the second chapter the methodology was established in an investigation field and documentary, the first was carried out through visits to the sector and application of surveys to the population of Latacunga, allowing data collection for the project The survey was designed in Google Forms determining that the application of marketing will have great benefits, an analysis of the current situation of San Buenaventura was carried out through the data that was collected through a bibliographic review and the field visit. The chapter three refers to the creation of a Marketing plan with a cultural and gastronomic approach. Within the marketing plan, several digital strategies focused mainly on social networks were determined, taking them for the development of local tourism, which helped increase the demand for national tourists through the promotion and dissemination of the cultural and gastronomic part that exists in the San Buenaventura town.
Description: Este proyecto se enfocó en la elaboración de un plan de marketing turístico para el rescate gastronómico y cultural de la comunidad de San Buenaventura cantón Latacunga provincia de Cotopaxi, con el fin de ayudar a incrementar la demanda turística con la promoción y difusión del lugar, aplicando marketing ya que a través de los años ha tomado un papel fundamental. Por esta razón la investigación se elaboró en tres capítulos, en el primer capítulo se hace referencia al marco legal, teórico con el fin de establecer leyes, términos necesarios para fundamentar la elaboración del plan de Marketing, en el segundo capítulo se estableció la metodología en una investigación de campo y documental, la primera se ejecutó a través de visitas al sector y aplicación de encuestas a la población de Latacunga que logró recopilar datos para la realización del proyecto. La encuesta se diseñó en Google Forms determinando que la aplicación del Marketing tendrá grandes beneficios, se realizó un análisis de la situación actual de San Buenaventura a través de los datos que se recogieron mediante una revisión bibliográfica y la visita de campo. En el capítulo tres se hace referencia a la creación de un plan de Marketing con enfoque cultural y gastronómico. Se determinó dentro del plan de marketing varias estrategias digitales enfocadas principalmente en redes sociales, tomándolas para el desarrollo del turismo local, el mismo que ayudó a incrementar la demanda de turistas nacionales, a través de la promoción y difusión de la parte cultural, gastronómica que existe en la parroquia San Buenaventura.
URI: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/xmlui/handle/123456789/227
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