Resumen:
The constant evolution of the market leads to the improvement of companies,
as an object of study the research focuses on the Collaguazo Fashion tailoring,
which presents growth problems, due to factors such as competition,
promotion, product improvement. Which leads to the lack of technical
management focused on marketing. Given which a marketing plan focused on
internal and external spheres is executed, determining the strengths,
opportunities, weaknesses and threats that influence the stability of the tailor
shop, it is necessary to resort to a type of field research, bibliographic
documentary to obtain a point of view centered on the needs, with this, the
design of the methodology is carried out, quantitative and qualitative, which
induces the application of instruments for data collection, which allow
developing strategies that directly influence the problem to be solved in the
marketing plan, as a result, the marketing efficiency of the tailoring is obtained,
improving aspects such as competitiveness, promotion, target market,
organizational structure, product innovation and training of personnel.
The marketing plan executed in the tailoring, encompasses common problems
in micro-enterprises that seek to make themselves known in a fluctuating
market with a type of selective demand for products induced by innovation and
directed at quality and process improvement.
Descripción:
La evolución constante del mercado conlleva al mejoramiento de las
empresas, como objeto de estudio la investigación se centra en la sastrería
Collaguazo Fashion, la misma que presenta problemas de crecimiento,
debido a factores como la competencia, promoción, mejora de productos. Que
conlleva a la falta de un manejo técnico centrado en el marketing. Ante lo cual
se ejecuta un plan de marketing enfocado en ámbitos internos y externos,
determinando las fortalezas, oportunidades, debilidades y amenazas que
influyen sobre la estabilidad de la sastrería, es necesario acudir hacia un tipo
de investigación de campo, documental bibliográfica para obtener un punto
de vista centrado en las necesidades, con ello se ejecuta el diseño de la
metodología, cuantitativa y cualitativa que induce a la aplicación de
instrumentos para la recolección de datos, que permitan desarrollar
estrategias que se influyen de manera directa sobre la problemática a
solucionar en el plan de marketing, como resultado se obtiene la eficacia del
marketing sobre la sastrería, mejorando aspectos como la competitividad,
promoción, mercado objetivo, estructura organizacional e innovación de
productos y capacitación del personal.
El plan de marketing ejecutado en la sastrería, engloba problemáticas
comunes en microempresas que buscan darse a conocer en un mercado
fluctuante con un tipo de demanda selectiva a productos inducidos en la
innovación y direccionado en la calidad y mejora de procesos.