Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/handle/123456789/359
Title: Desarrollar una app móvil para mejorar la disgrafía en los niños entre edad 5 a 8 años.
Authors: Arias Martinez, Darwin Rene
Garcia Morocho, Marlon German
Keywords: APLICACION MOVIL
DISGRAFIA
TRASTORNO DE APRENDIZAJE
ENSEÑANZA
Issue Date: Nov-2023
Abstract: Mobile applications play a crucial role in our daily lives, as they help us improve it and facilitate various aspects of our day to day activities. In some cases, these apps can be especially useful for addressing dysfunctions or difficulties that we may have trouble fully understanding. Thanks to these applications, we can learn and improve in different areas. In todays society, many children have access to digital devices such as cellphones, tablets, or computers, which allows them to interact with various applications. This promotes the manipulation and understanding of how to use different available apps. Currently, there are many applications aimed at teaching and supporting learning in areas that may not be well assimilated by some individuals. In the specific case of this application, it focuses on dysgraphia, which is a specific learning disorder related to difficulties in making the graphic strokes necessary for writing. Sometimes it is confused with dyslexia or ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). This project focuses on improving the handwriting skills of children aged 5 to 8, who typically face challenges in school, thereby potentially preventing them from being referred to speech therapy due to financial constraints. However, it could be easier for individuals to acquire a device, download an application, and manipulate it. Thus, the emphasis is on aiding children's learning for better education.
Description: Las aplicaciones móviles desempeñan un papel fundamental en nuestra vida cotidiana, ya que nos ayudan a mejorarla y facilitan diversos aspectos de nuestro día a día. En algunos casos, estas apps pueden ser especialmente útiles para mejorar disfunciones o dificultades que podamos tener y que no logremos entender completamente. Gracias a estas aplicaciones, podemos aprender y mejorar en diferentes áreas. En la sociedad actual, muchos niños tienen acceso a dispositivos digitales como celulares, tablets u ordenadores, lo que les permite interactuar con diversas aplicaciones. Esto favorece la manipulación y comprensión de cómo utilizar diferentes apps que están disponibles. Actualmente, existen muchas aplicaciones que tienen como objetivo enseñar y apoyar el aprendizaje en áreas que pueden no estar bien asimiladas por algunas personas. En el caso particular de esta aplicación, se enfoca en la disgrafía, que es un trastorno específico del aprendizaje relacionado con la dificultad para realizar trazos gráficos necesarios para la escritura. Algunas veces se lo confunden con una dislexia del THDA (Trastorno de hiperactividad con déficit de atención). Este proyecto enfocaremos en la manera de la escritura para niños de 5 a 8 años que por lo general tienen problemas en la escuela, esto emitirá que los manden a un abaterapia (desarrollo de lenguaje), ya que muchas personas no disponen de un status económico alto, pero en sí, se podría ser más fácil adquirir un dispositivo, descargar una aplicación y poder manipularlo, así que enfocaremos en la ayuda del aprendizaje de los niños para una educación mejor.
URI: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/handle/123456789/359
Appears in Collections:T Informática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GARCIA_MOROCHO_MARLON_GERMAN.pdf2,68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons