Abstract:
This curriculum integration project implements the development of an order management application to enhance the operations of the Family Restaurant chain in the city of Quito. The system s objective is to improve manual procedures so that the branch can track and manage orders placed by its customers. The features of this application include customer management, order creation and tracking, as well as integration with the payment and delivery system.
The Family Restaurant chain is committed to providing its customers with high quality service and secure ordering. The order management system will handle all processes between the customer and the restaurant while maintaining customer information privacy.
The development project was carried out through meetings with the department responsible for process analysis and system requirements, as well as a study of the restaurant chain s operations. The project was completed by utilizing the PostgreSQL database management system, which allows us to store all necessary data while establishing the required relationships between different tables to ensure proper functionality for the application.
Description:
Este trabajo de integración curricular implementa un desarrollo de una aplicación de
gestión de pedidos para el mejoramiento de la cadena de restaurantes Restaurante Familiar en
la ciudad de Quito. El objetivo del sistema es mejorar los procedimientos manuales para que la
sucursal pueda realizar un seguimiento y administrar los pedidos colocados por sus clientes. Las
características de esta aplicación incluyen la gestión de clientes, la creación y el seguimiento de
pedidos, así como la integración del sistema de pago y entrega.
La cadena de restaurantes Restaurante Familiar se compromete a proporcionar a sus
clientes un servicio de alta calidad y un orden seguro. El sistema de gestión de gestión de
pedidos manejará todos los procesos entre cliente y restaurante y mantendrá la privacidad de la
información del cliente.
A través de reuniones con el área involucrada en la filtración de procesos y requisitos del
sistema, el análisis y estudio de la cadena de restaurantes se llevó a cabo el desarrollo. El
proyecto se completó gracias a la combinación del administrador de base de datos PostgreSQL,
que nos permite almacenar todo lo necesario al mismo tiempo que establecen las relaciones
necesarias entre las distintas tablas para garantizar la funcionalidad adecuada para la aplicación.