Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/handle/123456789/285
Title: Impacto de los Recursos Virtuales en el Desarrollo de la Lectoescritura de los Estudiantes de Tercer Año de Educación Básica de la Unidad Educativa Machachi de la Parroquia de Machachi, Cantón Mejía, Provincia de Pichincha.
Authors: Castro Hurtado, Veronica Fernanda
Calispa Torres, Jessenia Dayana
Keywords: EDUCACION VIRTUAL
RECURSOS VIRTUALES
LENGUA Y LITERATURA
LECTOESCRITURA
Issue Date: Dec-2022
Abstract: Due to the great health problem that Ecuador and the world went through because of the COVID19 pandemic, education suffered a change at the national level, however, it was not an obstacle for the teaching-learning process to stop, instead, new methods were developed to implement technology and virtual resources in the integral development of our students and teachers, For this reason, the objective of this project is to learn about the different virtual resources that exist for the development of reading and writing, and thus provide an effective teaching-learning process, abstracting their impact on the development of skills and abilities necessary for children in the third year of basic education at the Unidad Educativa Machachi. The project called impact of virtual resources in the development of reading and writing, contains topics related to the teaching processes in the area of language and literature, specifically reading and writing, through the use of digital tools, and also contains arguments related to the revaluation of the teaching work, analyzing the importance of the development of competencies in the education professional. This research is centered on the importance of reading and writing and focused on the analysis of different didactic resources, diversity of technologies and virtual learning environments, proposing a premeditated product in classroom activities and those carried out by the student with the support of the representative.
Description: Debido al gran problema sanitario que el Ecuador y el mundo atravesó por la pandemia del COVID-19, la educación sufrió un cambio a nivel nacional, sin embargo, no fue un obstáculo para que el proceso de enseñanza aprendizaje se detenga, al contrario, se desarrollaron nuevos métodos para implementar la tecnología y los recursos virtuales en el desarrollo integral de nuestros estudiantes y docentes, por tal motivo, el presente proyecto tiene como objetivo conocer los diferentes recursos virtuales que existen para el desarrollo de la lectoescritura, y así brindar un proceso se enseñanza aprendizaje eficaz, abstrayendo el impacto de los mismos en el desarrollo de habilidades y destrezas necesarias de los niños de tercer año de educación básica de la Unidad Educativa Machachi. El proyecto denominado impacto de los recursos virtuales en el desarrollo de la lectoescritura, contiene temáticas relacionadas con los procesos de enseñanza del área de lengua y literatura taxativamente la lectoescritura, a través de la utilización de herramientas digitales, también contiene argumentos relacionados con la revalorización del trabajo docente, analizando la importancia del desarrollo de competencias en el profesional de educación. Esta investigación está centrada en la importancia de la lectoescritura y enfocada en el análisis de diferentes recursos didácticos, diversidad de tecnologías y entornos virtuales de aprendizaje, planteando un producto premeditado en las actividades áulicas y aquellas que realiza el estudiante con el apoyo del representante.
URI: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/handle/123456789/285
Appears in Collections:T Docencia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CALISPA_TORRES_JESSENIA_DAYANA.pdf2,78 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons