Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/handle/123456789/236
Title: Implementación de un modelo de gestión de calidad para el mejoramiento del servicio al cliente del negocio bazar JEFS.
Authors: Segovia Mejia, Cesar Leonardo
Cajilema Soque, Sara Fernanda
Keywords: GESTION EMPRESARIAL
SERVICIO DE CALIDAD
MODELOS DE GESTION
Issue Date: Jun-2022
Abstract: The purpose of this project is the implementation of a management model for quality improvement in the customer service area of the Bazar JEFS business, this method allows improving activities with criteria of excellence and efficiency in the company internal process. It includes main and fundamental concepts of the quality management model, emphasizing the terms taken from the international standard ISO 9001 2015, it is good to claim that the elements are systematically organized according to the variables used, additionally definitions of the certified my first INEN certification of Ecuador that is granted to microentrepreneurs in the country guaranteeing safety, efficiency and quality service to its clients. A study methodology is incorporated using the limited internal population of the business and the respective data collection technique that allows the ideal development in obtaining results and general analysis with real information from the investigation. The proposal details the improvement in customer service of the Bazar JEFS business thanks to the implementation of a quality management model that joins a variety of activities and strategic points for continuous improvement in the establishment. Subsequently, there are the found conclusions throughout the development as the final result and recommendations focused on improving the service and the creation of new projects with respect to the customer service quality, finally the references and annexes established with the information sources accepted during the process.
Description: El presente proyecto tiene como objetivo la implementación de un modelo de gestión para la mejora de calidad en el área de servicio al cliente del negocio Bazar JEFS, esta herramienta permite mejorar las actividades con criterios de excelencia y eficiencia en el proceso interno de la empresa. Abarca conceptos principales y fundamentales del modelo de gestión de calidad, enfatizando en los términos tomados de la normativa internacional ISO 9001 2015, está bien alegar que los elementos se encuentran organizadas de manera sistemática de acuerdo a las variables utilizadas, adicionalmente están mencionadas definiciones del certificado mi primera certificación INEN del Ecuador que es otorgado a microempresarios del país garantizando seguridad, eficiencia y servicio de calidad a sus clientes. Esta incorporado una metodología de estudio utilizando la población limitada interna del negocio y la respectiva técnica de recolección de datos que permite realizar el desarrollo ideal en la obtención de resultados y análisis general con información real de la investigación. La propuesta detalla el mejoramiento en atención al cliente del negocio Bazar JEFS mediante la implementación de un modelo de gestión de calidad que acopla variedad de actividades y puntos estratégicos para la mejora continua en el establecimiento. Posteriormente, están las conclusiones halladas a lo largo del desarrollo como el resultado final y recomendaciones enfocadas en la mejora del servicio y la creación de nuevos proyectos con respecto a la calidad de atención al cliente, finalmente las referencias y anexos establecidos con las fuentes de información acogidos durante el proceso.
URI: http://dspace.istvidanueva.edu.ec/xmlui/handle/123456789/236
Appears in Collections:PROYECTOS DE APLICACION PRACTICA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CAJILEMA SOQUE SARA FERNANDA.pdf1,53 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons