Abstract:
This research is a marketing plan in the Quito city, the study was conducted
with a population that practices different sports to have a broader investigation
with different points of view, the main goal of marketing a sports supplement
called Sport Universe, specifically a protein powder. This product is only for
consumers who engage in high-intensity physical activity in any sport.
The significance of this investigation stems from the results of a survey given
to athletes. The descriptive statistical method was used to process the data, and the
results are shown in the form of cubes and frequency and statistics graphs.
Although this is true, the company will have a short distribution channel in
order to reduce intermediaries and keep consumer prices low, allowing it to attract
more customers and increase joint marketing in order to position itself and be
more competitive in the market. It should be noted that this project will not only
provide numerous benefits to the owners, but it will also have a variety of positive
effects on the local economy.
After analyzing the industry's context, costumers, and competitors, it was
discovered that the Nutritional Supplements market is expanding and that there are
underserved segments with development opportunities.
Knowing the results, it is determined that for better body aesthetics, any
intensity of exercise is required, but if it is treated as a lifestyle and business line,
bodybuilding and CrossFit are recommended, which prove to be a great
contribution to health and with excellent results.
Description:
El tema de esta investigación comprende, un plan de marketing en la ciudad de
Quito, el estudio se lo realizó con una población que practica diferentes deportes
para tener una investigación más amplia y con diferentes puntos de vista, cuyo
principal objetivo es comercializar un suplemento deportivo denominado Sport
Universe, específicamente una proteína en polvo. Este producto es únicamente
para consumidores que realizan ejercicio físico en alto rendimiento en cualquier
deporte.
La importancia de este trabajo investigativo esta originado mediante los
resultados de una encuesta aplicada a deportistas. Como medio de procesamiento
de la información se utilizó la estadística descriptiva, sus resultados se muestran
por medio de cuadros y gráficos de frecuencia y porcentajes.
Si bien es cierto la empresa tendrá un canal de distribución corto, para reducir
los intermediarios y no aumentar el precio al consumidor, el cual posteriormente
permite atraer más clientes y aumentar la comercialización conjunto al
posicionamiento y ser más competitivos en el mercado. Cabe recalcar que el
presente proyecto no solo atraerá múltiples beneficios para los propietarios sino
también para crear diversos efectos positivos en la economía local.
Realizado el análisis del contexto, clientes y competidores de la industria se
pudo observar que el mercado de Suplementos Nutricionales se encuentra
creciendo y que existen segmentos desatendidos donde se encuentran
oportunidades de desarrollo.
Al conocer los resultados se determina que para una mejor estética corporal se
requiere realizar ejercicio en cualquier intensidad, pero si se trata como estilo de
vida y giro de negocio es recomendable el físico culturismo y Crossfit los cuales
demuestran ser un gran aporte para la salud y con excelentes resultados.