Abstract:
The objective of this research is to develop a value proposition attributed to the business
plan for the implementation of a microbusiness of basic necessity products with
recreational areas of the La Mascota neighborhood in the Metropolitan District of Quito.
As an innovative part of the business plan, the viability of recreational areas in the
microbusiness has been determined; this seeks to provide a solution to parents who, while
they are purchasing products in the micro market, the children who accompany them find
themselves having fun and happy in the recreation area. Based on the technical study, it is
a new undertaking because in the sector there are only neighborhood stores, and it is also
very well received by the inhabitants.
This business plan is a support tool as long as the economic factor is applied wisely and
with a focus linked to improvement and success.
Description:
La presente investigación tiene por objetivo desarrollar una propuesta de valor atribuida al
plan de negocios para la implementación de una microempresa de productos de primera
necesidad con áreas recreativas del sector la Mascota del Distrito Metropolitano de Quito.
Como parte innovadora del plan de negocios se ha determinado la viabilidad de áreas
recreativas en la microempresa la misma que busca dar solución a los padres y madres de
familia quienes mientras estén adquiriendo productos en el micromercado los niños que los
acompañan se encuentren divirtiéndose contentos y felices en el área recreativa.
Basado en el estudio técnico es un emprendimiento nuevo debido a que en el sector solo
existen tiendas de barrio además tiene gran acogida por los habitantes.
Este plan de negocios es una herramienta de apoyo siempre y cuando se aplique con
sapiencia el factor económico y con un enfoque ligado a la superación y el éxito.