Resumen:
The purpose of this work is to determine the influence of ICT on children's
reading motivation, in order to develop a better reading process in children in the
second year of General Basic Education at Rear Admiral Manuel Nieto Cadena
School in the 2020 period, through the use of a web page for a better development
in cognitive skills of teaching-learning, remembering that reading is extremely
important to acquire new skills.
Therefore, this research will be deployed in an experimental methodology in
order to collect empirical information, using the application of the ERCA method,
with this we want to achieve a learning strategy, which is aimed at reading
explicitly and generally to children in the second year of General Basic Education
of the parallel "A" through the subject of Language and Literature.
Thus generating the final results that will be developed through the tabulations,
of the data obtained through the surveys that are directed to the teachers to see how
feasible the proposal was and how it helped the education of the students through
virtual reading.
Descripción:
El propósito de este trabajo es lograr determinar la influencia de las TIC en la
motivación de la lectura infantil, para desarrollar un mejor proceso lector en los
niños de Segundo año de Educación Básica General de la Escuela Contralmirante
Manuel Nieto Cadena en el periodo 2020, mediante el uso de una página web para
un mejor desarrollo en las destrezas cognitivas de enseñanza-aprendizaje,
recordando que la lectura es de suma importancia para adquirir nuevas habilidad.
Por ello esta investigación se desplegara en una metodología experimental con
el propósito de recolectar información empírica, utilizando así la aplicación del
método ERCA, con esto se quiere lograr una estrategia de aprendizaje, el cual vaya
dirigido a la lectura de forma explícita y general a los niños de Segundo año de
Educación Básica General del paralelo “A” mediante la asignatura de Lengua y
Literatura.
Generando así los resultados finales que se desarrollaran mediante las
tabulaciones, de los datos obtenidos por medio de las encuestas que se dirigen a
los docentes para ver qué tan factible fue la propuesta y como ayudo está a la
educación de los estudiantes por medio de la lectura virtual.